12/27/2013

[JULEN ÄR ÖVER]

Julen 2013 är förbi. Som luften har gått ur en ballong är den slut för denna gång. I år är nog julafton den mildaste till temperatur jag har varit med om. Måste ju säga att julkänslorna infinner sig inte riktigt på samma vis som om snön skulle ligga vit och orörd i trädgården på julaftonsmorgon. Men här i huset har det fejats, handlats och bakats för i år skulle julafton hållas hos oss. Mysigt men mycket att planera. Julafton blev precis som vi hade föreställt oss, mysig med matkoma och massa skratt och självklart julklappasutdelning.
Här hemma har det byggts med Playmobil, BRIO-tåg, lästs böcker och byggts pussel. Dagarna efter jul är några av de bästa på året. Då man med gott samvete kan lata sig, äta rester från julbordet och frossa i överblivet julgodis!
Hoppas att din jul också har varit bra!


 
 
P










4 kommentarer:

  1. Vilka mysiga bilder!
    Och jag håller med, dagarna efter är dom bästa. Det där att bara vara i lugn och ro.

    Spännande med projekt utomhus under nästa år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det kommer bilder på bloggen när det börjar ta fart!

      Radera
  2. Hej, jag håller med! En jättemysigt jul har det varit med allt vad som hör till men inte så mycket stämning när man tittar ut.. Och dagarna efter, ja, det är för sköna. Bara att lata sig och ta igen sig, hos oss blev det till och med en släng av sjukstuga. Kul att du kikade in till mig så hittade jag till din fina blogg:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch för sjukstuga, hoppas ni är på bättringsvägen igen. Välkommen till mig!

      Kram

      Radera