8/07/2013

[SEMESTERMINNEN]

Min frånvaro här på bloggen har berott på vår semester på andra sidan sundet. Vi hyrde ett hus i Bratten strand inte så långt från Skagen. Väderprognosen blev bättre än väntat och solen tittade fram nästan jämt. Det blåste lite svala vindar emellanåt, men vad gör det när man har semester och bara kopplar av. Vi tog dagen som den kom och njöt av god mat och härligt sällskap. En av dagarna var vi i Skagen och längst ut på Grenen där Skagerak och Kattegatt möts. Tillsammans med många andra turister trängdes vi för att få ett foto på vågorna när de slår mot varandra. Men plötsligt blev det oviktigt när vi fick se alla sjöstjärnor. Trodde att de skulle kännas mer som en manet men de var lite hårdare. Filippa och Viggo var också nyfikna och höll i dem. Skagen bjöd även på en mysig hamn där vi såklart åt fisk och räkor.
Nu väntar snart vardagen runt hörnet och då är det guld värt med alla fina sommarminnen. Denna sommaren har varit fantastisk och det är så här jag minns mina somrar som barn! Underbart!
Jag bjuder på en bildkavalkad från Bratten strand och Sakgen. Tack för en fin semester familjen Månsson!


P
 
 
 


 
 





































4 kommentarer:

  1. Tack själva för en fin fin semestervecka! Vilka härliga foto. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!
    Det är sånt där man kan plocka fram när dom mörkare tiderna börjar.
    Och mysa lite över den fina sommaren.

    Hoppas att du får en fin helg/Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag kommer nog titta ofta på dessa bilderna i höst.

      Ha en härlig helg du också!

      Radera